تاریخچه فتوشاپ

تاریخچه فتوشاپ

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

تاریخچه فتوشاپ

گرچه نمی توانید آن را در هر تقویمی چاپ کنید ، سال 2005 یک سالگرد آرام برنامه است که شما و بسیاری دیگر از طراحان گرافیک احتمالاً بیشترین استفاده را می کنید.

15 سال پیش در ماه فوریه بود که Adobe نسخه 1.0 فتوشاپ را ارسال کرد - هنوز هم محبوب ترین برنامه (و پردرآمد) آن است و احتمالاً تنها نرم افزاری است که شکل فعل خود را ایجاد کرده است.

برای آموزش فتوشاپ به سایت https://l24.ir/ مراجعه کنید.

اما تاریخ واقعی فتوشاپ حتی فراتر از این هم برمی گردد. برنامه ای که صفحه پاششی آن اکنون 41 نام را نشان می دهد در اصل محصول فقط دو برادر به نام های توماس و جان نول بوده است ، همانطور که هنر آنها را مجذوب فن آوری کرده است.

این صفتی بود که آنها از پدرشان به ارث برده بودند ، یک علاقه مند به عکاسی با اتاق تاریک شخصی خود در زیرزمین و تمایل به رایانه های اولیه خانه.

بنابراین توماس با عکاسی ، در مورد اصلاح رنگ و کنتراست در اتاق تاریک آشنا شد ، در حالی که جان با خوشحالی با کامپیوتر اپل II پدرش قلع و قمع کرد. هنگامی که پدر آنها - به وضوح یک خواننده اولیه - یکی از اولین Mac های موجود در بازار را در سال 1984 خریداری کرد ، هر دو از توانایی های آنها متاثر شدند. از قضا این نارسایی ناامیدکننده آن بود که در نهایت منجر به نشستن برنامه چند میلیون دلاری امروز بر روی هارد دیسک تقریباً همه شد.

در آغاز
در سال 1987 ، جان نول در Industrial Light and Magic - بخش جلوه های ویژه نوپای لوکاس فیلم ، که برای جنگ ستارگان تأسیس شد - مشغول به کار بود ، در حالی که توماس برای دکترای خود تحصیل می کرد. در مورد پردازش تصویر در دانشگاه میشیگان. او به تازگی برای کمک به پایان نامه خود یک اپل مک پلاس کاملاً جدید خریداری کرده است ، از اینکه می تواند تصاویر در ابعاد خاکستری را روی مانیتور تک رنگ نشان ندهد ، مأیوس شد. بنابراین ، به سبک هکر واقعی ، او شروع به نوشتن کد خودش برای انجام کار کرد.

جای تعجب نیست که جان در ILM نیز مشغول پردازش تصویر بود و در یک بازدید از تعطیلات بسیار تحت تأثیر پیشرفت توماس قرار گرفت. جان در كتاب CG 101: A Computer Graphics Industry Reference ، جان می گوید: "همانطور كه ​​تام كار خود را به من نشان داد ، به نظر من چقدر شبیه به ابزارهای پردازش تصویر در Pixar [یك رایانه سفارشی كه در ILM استفاده می شود] بود." بنابراین این زوج شروع به همکاری در یک برنامه بزرگتر و منسجم تر کردند ، برنامه ای که هیجان انگیز - Display - نامگذاری کردند.

طولی نکشید که جان یک رنگ جدید Macintosh II خریداری کرد و توماس را راضی کرد که Display را دوباره بنویسد تا به صورت رنگی کار کند. در واقع ، هرچه جان بیشتر از Display دید ، ویژگی های بیشتری را شروع به درخواست کرد: اصلاح گاما ، بارگذاری و ذخیره سایر فرمت های پرونده و غیره.

اگرچه این کار توماس را از رساله خود منحرف کرد ، اما وی از الزام کردن کاملاً خوشحال بود.

وی همچنین یک روش ابتکاری برای انتخاب و تأثیرگذاری فقط روی قسمتهای خاصی از تصویر و همچنین مجموعه ای از روالهای پردازش تصویر - که بعداً به پلاگین تبدیل می شوند - را ایجاد کرد. یک ویژگی برای تنظیم تن (سطح) نیز همراه با کنترل برای تعادل ، رنگ و اشباع ظاهر شد. اینها ویژگیهای تعیین کننده فتوشاپ بود ، اما در آن زمان دیدن آنها در هرجایی خارج از نرم افزار پردازش تخصصی در آزمایشگاه - یا در ILM تقریباً تصور نمی شد.

در سال 1988 ، Display تبدیل به ImagePro شد و به اندازه کافی پیشرفته بود که جان فکر کرد آنها ممکن است فرصتی برای فروش آن به عنوان یک برنامه تجاری داشته باشند. توماس تمایلی نداشت: او هنوز پایان نامه خود را تمام نکرده بود و ایجاد یک برنامه کامل به کار زیادی نیاز داشت. اما هنگامی که جان مسابقه را بررسی کرد ، که مسابقه بسیار کمی بود ، آنها فهمیدند که ImagePro بسیار بالاتر از هر چیزی است که در حال حاضر موجود است.

از ImagePro تا فتوشاپ
بنابراین جستجو برای سرمایه گذاران آغاز شد. این کمک نکرد که توماس مدام نام نرم افزار را تغییر می داد ، فقط یافتن نامی که قبلاً در جای دیگری استفاده شده بود. هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که نام 'Photoshop' در اصل از کجا آمده است ، اما افسانه ها می گویند که آن را یک ناشر بالقوه در زمان نسخه ی نمایشی پیشنهاد کرده و فقط گیر کرده است. اتفاقاً ، صفحه های پاششی نسخه های بسیار اولیه نام را به عنوان "PhotoShop" نشان می دهند - که به نظر می رسد خیلی مطابق با شور و اشتیاق امروز سرمایه بزرگ است.




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : جمعه 13 فروردين 1400 ساعت : 19:11
بازدید : 494

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: